PAKIET [CAŁY KURS] – ma-te-ma-ty-ka na miarę (rozwoju) dziecka szyta
CAŁY KURS – jak wspomagać dzieci w rozwijaniu ich kompetencji matematycznych.
E-book ze slajdami z całego kursu w prezencie
Kurs przeznaczony jest dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym chcących zapewnić sukcesy w edukacji matematycznej w dalszych latach nauki szkolnej.
Kurs oparty o najlepszą dostępną metodykę Dziecięcej Matematyki® autorstwa prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
Z kursu dowiesz się:
Start:
jak uczyć, żeby nauczyć, jak uczyć, żeby zachęcić, a nie zniechęcić.
Moduł 1 – O mocy obowiązków:
- odpowiem na pytanie: po co uczyć się matematyki,
- powiem Ci: jak doprowadzić do tego żeby dzieci umiały wykorzystywać wiedzę w rzeczywistości
- obalę mit „matematycznego genu”
- postawię znak równości między możliwościami umysłowymi dziewczynek i chłopców
- pokażę Ci: ile obowiązki domowe wnoszą do edukacji matematycznej.
Moduł 2 – Orientacja w przestrzeni i rytmy:
- jak rozpoczyna się proces przygotowania do nauki czytania i pisania,
- jak rozpoczyna się proces przygotowania do nauki geometrii i pojęć geometrycznych,
- jak dzieci uczą się orientacji w przestrzeni, m. in. rozpoznawania stron lewa i prawa,
- w jaki sposób dziecko dostrzega regularności, które rządzą światem.
Moduł 3 – Liczenie:
- jak dzieci uczą się liczyć i jak dorośli powinni je w tym wspomagać,
- że nauka zapisu liczbowego, a nauka liczenia to dwa różne zagadnienia dydaktyczne.
Moduł 4 – Rachowanie i zadania z treścią:
- jak rozwinąć intuicje rozwiązywania działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia),
- czym różni się zapis działania od wykonywania działania,
- jakie zadania rozwiązują przedszkolaki i jak to wspomaga rozwiązywanie zadań tekstowych w szkole.
Moduł 5 – Myślenie przyczynowo-skutkowe i klasyfikacja:
- dlaczego jest ważne nie tylko w edukacji matematycznej,
- jak wspomagać myślenie przyczynowo-skutkowe, żeby umieć oszacować skutki znając jedynie przyczynę lub jak wydedukować przyczynę znając jedynie skutek,
- o tym, jak uczymy się tworzyć siatki pojęciowe, które pozwalają nam rozumieć otaczający świat i się w nim odnajdować.
Moduł 6 – Pomiar długości, ciężaru, objętości:
- jak rozwijać intuicje najdłużej kształtujących się stałości myślenia operacyjnego w sensie Piageta.
Moduł 7 – Kalendarz, zegar, czas:
- jak kształtować niedziesiątkowe systemy pozycyjne, które są nieodłącznym elementem naszego życia, poprzez obliczenia zegarowe i kalendarzowe.
Moduł 8 – Geometria i „mała ekonomia”:
- jak kształtować pojęcia geometryczne żeby wspomagać ich rozwijanie w edukacji szkolnej,
- o tym, co dzieci powinny wiedzieć o pieniądzach, pojęciu długu i innych aspektach związanych z finansami.
Moduł 9 – Gry i emocje w edukacji matematycznej:
- jak przygotować dzieci na przeżywanie sukcesów i zmierzanie się z porażkami,
- jak gry wspomagają edukację matematyczną (nabywanie wiadomości i umiejętności),
- jak przezwyciężać sytuacje trudne w edukacji matematycznej.
Dostęp do kursu: 90 dni.